Lobster feed #1 | Prasówka marketingowa B2B

Dzień dobry w 2021! Wraz z początkiem kolejnego roku zaczynamy nową serię na naszym blogu. Wiemy jak dużo wartościowych materiałów przewija się w ciągu dnia na naszych feedach. Wiemy również jak łatwo coś przegapić lub zgubić. U Was jest pewnie podobnie. Dlatego raz w miesiącu znajdziecie na naszym blogu zbiór najbardziej pomocnych i ciekawych (naszym zdaniem) artykułów, z których czerpałyśmy inspirację do dalszej pracy lub po prostu czytając, odrywałyśmy się od niej na chwilę. Tyle tytułem wstępu, prasa czeka.

Webinary bez tajemnic – Jak uzyskać dobrą jakość wideo? Praktyczne rady + Q&A

Na początek turbo praktyczny poradnik od Clickmeeting, w którym znajdziecie wskazówki jak technicznie przygotować się do webinaru i sprawić, że jakość waszego materiału będzie zachęcała nie tylko do słuchania, ale i oglądania. W środku:

  • rodzaje kamer i jak dobrać idealną,
  • jaki standard jakości jest najlepszy dla webinaru;
  • jak uzyskać jakość HD;
  • jak zadbać o światło;
  • jak uniknąć błędów z tłem. 

Jak widzicie, wiedzy nie zabraknie a jeśli czytaliście poprzedni artykuł “Webinar – skuteczne narzędzie w rękach marketera b2b” wiecie już, że warto pochylić się nad tą formą i zadbać o jakość. Sama korzystam z platformy Clickmeeting i chętnie uczę się z ich doświadczenia. Sprawdźcie sami czy znajdziecie tam coś dla siebie. Cały artykuł dostępny w tym miejscu.

Jak tworzyć osobowość marki?

Osobowość marki, czyli to jak widzą i z czym kojarzą nas nasi odbiorcy. Stworzenie wizerunku i doświadczeń, które zachęcą do stania się pierwszym wyborem Twoich klientów to zadanie trudne i wymagające dużych nakładów pracy. Mam nadzieje, że nie musimy już sobie odpowiadać na pytanie, czy warto. Wszyscy wiemy, że tak. Wątpliwość może budzić tylko kwestia jak najlepiej do tego podejść. W tym miejscu, w koszulce batmana, pojawia się Paweł Tkaczyk, który ratuje z takich opresji. W jego treściach znajdziemy wiele rad, które pomogą nam lepiej komunikować się z naszą personą i sprawiać, że to, co chcemy jej przekazać, będzie dobrze zrozumiane. Artykuł “Jak tworzyć osobowość marki” to świetny wstęp do pracy nad naszą komunikacją. Znajdziemy tam cenne wskazówki jak klasyfikować odbiorców i wychodzić im naprzeciw. Zdecydowanie warto zajrzeć do artykułu.

Zestawienie 107 przydatnych narzędzi marketingowych

Wiecie, co jest lepsze od dobrego narzędzia marketingowego? 107 dobrych narzędzi marketingowych. Wszyscy je kochamy, życie z nimi staje się znacznie prostsze. Ułatwiają nam optymalizację naszej pracy i pomagają zachować większą kontrolę nad działaniami, które wykonujemy i planujemy. Same plusy. Portal Nowy marketing postanowił zrobić nam prezent i przygotował listę narzędzi przydatnych w marketingu. Znajdziemy tam coś z dziedzin:

  • SEO, content marketing i copywriting;
  • Influencer marketing;
  • E-mail i SMS marketing;
  • Reklama (Ads);
  • Social media;
  • Monitoring Internetu i social mediów;
  • Analityka;
  • Sprzedaż i obsługa klienta;
  • Livechaty, platformy webinarowe;
  • E-commerce;
  • Tworzenie stron internetowych;
  • Public Relations;
  • Współpraca z freelancerami

Kawał dobrej roboty, z której każdy znajdzie coś dla siebie, sprawdźcie sami.

Motywacja sił sprzedaży w nowej normalności

Bardzo ważne zagadnienie, którego nie możemy zostawiać “na potem”. Sytuacja, z którą przyszło nam się mierzyć, odbiła się równie mocno na chęci i motywacji do dalszej pracy. W każdej pracy bywają momenty zwątpienia i wątpliwości, czy to ma w ogóle sens. W takim momentach bardzo przydaje się wsparcie z zewnątrz kogoś, kto pociągnie nas za uszy i pokaże, jak wiele jest jeszcze do osiągnięcia. Marketer+ przygotował artykuł jak wspomóc motywację w bliskim nam dziale sprzedaży. Wyczytamy w nim:

  • dla kogo jest program motywacyjny,
  • jaką rolę w programie motywacyjnym odgrywa fabuła,
  • czy grywalizacja jest skuteczna,
  • jakie motywatory sprawdzają się w poszczególnych branżach.

Mam szczerą nadzieję, że nie będziemy musieli korzystać z tych treści, ale awaryjnie zostawię je w tym miejscu.

Podsumowanie roku 2020: marketing

Wraz z końcem 2020 roku przyszedł czas na podsumowania. Do przygotowania małego zestawiania pokusił się również portal More Bananas, w którym pracownicy i przyjaciele agencji przedstawili swoje propozycje kampanii, które zyskały ich zdaniem miano:

  • Największy sukces roku 2020
  • Największa porażka roku 2020
  • Najlepsza kampania roku 2020

Sprawdźcie, kto stanął na podium i dajcie znać czy Wy macie innych kandydatów do wymienionych tytułów.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *