Od zaplecza 3 | Wywiad z jakubem Jaroszem

Od antropologii, przez PR, branding, aż do marketingu stowarzyszenia IT – taką drogę, w dużym skrócie, przeszedł Jakub Jarosz, koordynator w klastrze ITCorner, który jest bohaterem trzeciej odsłony cyklu #odzaplecza. Zapraszamy. Jak zaczęła się Twoja przygoda z marketingiem? Masz kilka doświadczeń w tym obszarze, ale z wykształcenia jesteś antropologiem – skąd pomysł na takie przebranżowienie?  W …

Od zaplecza 3 | Wywiad z jakubem Jaroszem Read More »

LOBSTER FEED #4 | PRASÓWKA MARKETINGOWA B2B

Czas świątecznego wytchnienia już za nami, więc czas wrócić na pełne obroty i planować działania na drugi kwartał. Jeśli szukacie inspiracji z marketingowo-sprzedażowego podwórka, to służymy najświeższymi perełkami z kwietniowego przeglądu prasy. Kawa w dłoń i zaczynamy 🙂  O sprzedaży w B2B okiem Tomasza Karwatki Jak ułożyć i uporządkować sprzedaż w startupie (i nie tylko) …

LOBSTER FEED #4 | PRASÓWKA MARKETINGOWA B2B Read More »

“Komplikujesz, nie handlujesz” – czyli o trudach budowania przekazu marki

W początkowych okresach bardzo duża część mojej pracy w marketingu opierała się o research. Odwiedzałam bardzo dużo witryn, sklepów i portali. Wiecie, co było w tym najtrudniejsze? Odgadnięcie (bo często kończyło się na domysłach i zgadywaniu) czym dana firma się zajmuje. Zakładka usługi – jasno tam nie było, realizacje – tutaj też bez konkretów, o …

“Komplikujesz, nie handlujesz” – czyli o trudach budowania przekazu marki Read More »

archetypy

Wyróżnij się, pozostając sobą, czyli archetypy w komunikacji marketingowej

Co odpowiesz, kiedy poproszę Cię o wymienienie tu i teraz 3 producentów telefonów, samochodów czy telewizorów? Jakie firmy przyjdą Ci do głowy i dlaczego, z dużym prawdopodobieństwem, wymienisz te same, które przyjdą do głowy i mnie? Marki, które zajmują pierwsze miejsca w świadomości swoich klientów, nie znalazły się tam przypadkowo. Ich popularność i rozpoznawalność to …

Wyróżnij się, pozostając sobą, czyli archetypy w komunikacji marketingowej Read More »

Lobster feed #3 | Prasówka Marketingowa B2B

Koniec pierwszego kwartału zbliża się wielkimi krokami. Czy to już czas na pierwsze marketingowe wnioski? Zdecydowanie. Niech zatem prasa ze świata marketingu stanie się dla nas wszystkich inspiracją dla nowej, lepszej pracy. Zapraszam. Jak stworzyć skuteczny newsletter B2B? Założę się, że na skrzynkę każdego z nas trafia cykliczny e-mail od lubianych organizacji. Nic dziwnego, newsletter …

Lobster feed #3 | Prasówka Marketingowa B2B Read More »

wywiad Agnieszka Zawadka

Od zaplecza #2 | Wywiad z Agnieszką Zawadką

W drugiej odsłonie serii #odzaplecza naszym gościem jest Agnieszka Zawadka, której przygoda z marketingiem trwa już ponad 10 lat. Jest entuzjastką dzielenia się wiedzą oraz nowych technologii i metodyk wspierających ludzi, pracę, biznes. Dzisiaj pomaga w rozwijaniu biznesu, zarządzaniu organizacją oraz strategicznym podejściu do marketingu. Cześć Agnieszka! Bardzo się cieszę, że możemy dzisiaj porozmawiać. Twoja …

Od zaplecza #2 | Wywiad z Agnieszką Zawadką Read More »

Od zaplecza #1 | Wywiad z Eweliną Pakosz

Jako pierwszą w cyklu OD ZAPLECZA gościmy Ewelinę Pakosz, Marketing Manager w NeuroSYS, która na co dzień doradza firmom w zakresie performance marketingu, a swoje doświadczenie zdobywała m.in. pracując na rzecz projektu Google Internetowe Rewolucje. Cześć Ewelina! Bardzo się cieszę, że możemy porozmawiać i dziękuję, że przyjęłaś zaproszenie – jesteś pierwszym gościem w naszym nowym …

Od zaplecza #1 | Wywiad z Eweliną Pakosz Read More »

Podstawowe mierniki w marketingu b2b

Podstawowe mierniki w marketingu b2b

Niech pierwszy rzuci kamień ten, dla którego koniec roku nie jest czasem budowania wielkich planów i koncepcji swoich działań! Dla mnie (i pewnie dla Was również) jest to idealny moment, żeby podsumować co nam się udało, które miejsca wymagają więcej uwagi, z jakimi tematami i dlaczego nie udało nam się zmierzyć. Przełom roku to swojego …

Podstawowe mierniki w marketingu b2b Read More »

porządki w marketingu

Noworoczne porządki w marketingu – 8 punktów, które warto zweryfikować w styczniu

Świączeczno-noworoczna przerwa dobiega (a dla niektórych już dobiegła) końca. Z wiru podsumowań płynnie przeszliśmy do formułowania celów i planowania ambitnych projektów marketingowych na kolejne miesiące. Jednak, aby z czystym kontem zacząć nowy rok, warto uporządkować ten mijający. Nie mam na myśli typowego podsumowania – to raczej większość z nas robi wraz z końcem roku. To, …

Noworoczne porządki w marketingu – 8 punktów, które warto zweryfikować w styczniu Read More »

business, desk, document

Dlaczego warto znać swoje MOCNE STRONY i jak pracować nad TALENTAMI w marketingu B2b?

Czy istnieje zestaw cech lub kompetencji, którym można by opisać dobrego marketingowca? Co jest ważniejsze: lekkie pióro, analityczne myślenie czy poczucie estetyki? Czy można mieć lub nie mieć talentu do marketingu? To pytania z kategorii “trudne”, na które odpowiedzi zwykle zaczynają się od “to zależy”. I słusznie, bo marketing jest na tyle szeroką dziedziną, że …

Dlaczego warto znać swoje MOCNE STRONY i jak pracować nad TALENTAMI w marketingu B2b? Read More »

wiedza w marketingu b2b

Wiedza o marketingu B2B – gdzie kopać, żeby się wzbogacić?

Nie jeden raz pewnie spotkaliście się ze stwierdzeniem, że najlepszą szkołą jest praktyka. Tylko czy w każdym przypadku jest to najlepsza droga do osiągnięcia satysfakcjonującego nas i innych poziomu? Cytując uznanych specjalistów, “to zależy”. Od tego, jak dużo mamy w sobie samozaparcia, uporu i ambicji. Wszystkie te aspekty to składowe do wykonywania tego, co do …

Wiedza o marketingu B2B – gdzie kopać, żeby się wzbogacić? Read More »

redystrybucja treści w marketingu b2b

Nie tylko koty mają 9 żyć, czyli dlaczego warto reformatować i redystrubuować Treści

Podstawową zasadą tworzenia treści w marketingu B2B jest jej wartość merytoryczna. Stworzenie dobrej jakości contentu nie jest łatwe: potrzebujemy znaleźć istotny dla naszych odbiorców temat, musimy zebrać wiedzę z wartościowych źródeł, najlepiej od ekspertów z danej dziedziny, a następnie poświęcić dużo czasu na stworzenie dobrej jakości treści. Publikujemy, zbieramy większe lub mniejsze uznanie odbiorców i… …

Nie tylko koty mają 9 żyć, czyli dlaczego warto reformatować i redystrubuować Treści Read More »

zarządzanie marketingiem B2B

6 subiektywnych aspektów zarządzania marketingiem w B2B

W marketingu mamy wiele specjalizacji. Część osób zajmuje się tworzeniem treści, część analityką, inni preferują organizację eventów (obecnie głównie online) i współpracę z mediami itp. Zazwyczaj potrzebna jest jednak w firmie rola, która spina i scala wszystkie działania. Czasem tę funkcję pełni lider zespołu, czasem najbardziej doświadczona osoba w zespole, a czasem… jedyna osoba, która …

6 subiektywnych aspektów zarządzania marketingiem w B2B Read More »